Szeretettel köszöntelek a Magyarok Szövetsége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarok Szövetsége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarok Szövetsége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarok Szövetsége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarok Szövetsége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarok Szövetsége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarok Szövetsége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarok Szövetsége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az európai kultúra hajnalán a nemesi, papi és polgári rend fektette le az alapokat és bontakoztatta ki e kultúra minden jó és rossz vívmányával együtt.
Ez a nemesi és papi rend a múlt században
elenyészett , helyébe feltört a polgárság és a
proletár. (A nemesség megszűnése színpadiasnak mondható drámai
pillanatául tekinthetjük azt a jelenetet, amikor 1797-ben a Velencébe
benyomuló napoleoni seregek előtt az utolsó doge ünnepélyesen
elégettette a Velence, de áltaIában a rendi államok hatalmi szimbólumát,
a híres Bucentaurust.)
Jelen írás megértéséhez ki kell
hangsúlyoznunk azt, hogy ám nevezzük hanyatlásnak, rombolásnak az
idealista-metafizikus síkról a praktikus-racionalista síkra való
áttérést ez a folyamat szigorúan az európai kultúra belső
szükségességéből fakadt és a kultúra sorsának beteljesülését jelenti.
Mint ahogy az ősz után következő tél nem valami rossz, hanem befejezése
egy nagy ciklusnak. Tehát mindazok a „káros” jelenségek, amikről az
eddigi cikkekben szóltunk, nem értendők úgy, hogy azok rosszak és még
kevésbé úgy, hogy ezek elkerülhetők lettek volna bizonyos feltételek és
körülmények között. Csak annyit engedhetünk meg, hogy az elöregedés és
halálba-hanyatlás üteme lelassítható lett volna és még lassítható is…
Amikor
egy kultúra polgársága a rombolás útjára lép (nálunk a francia
forradalom és ennek hatásai), s szó tágabb értelmében akkor is épít.
Ezért ily tág értelemben a materializmust és valamennyi modern
eszmeáramlatot „haladónak”, építőnek ismerünk el mindaddig, amíg mi
magunk végezzük el ezt a haladásnak mondott rombolást, azzal a
megszorzással, hogy mindazokat az erőket, amelyek ezt a fajta haladást
gátolják, visszatartják, előbbre valóknak érezzük.
Ezt nevezik politikai nyelven konzervativizmusnak, sőt jobboldaliságnak. Hiszen senki sem állíthatja azt, hogy minden rossz, amit a forradalom és a racionalizmus hozott létre. Különösen e cikk keretében fontos azt megállapítani, hogy egy kultúrának a tagja még akkor is épít, ha rombol. S ebből mindjárt következik az, hogy egy idegen nép körébe tartozó csoport vagy egyén még akkor is rombol, ha épít. Népek és nemzetek, akiket nem az azonos ősök és generációk során hozzájuk folyt vér tart életben, akiket nem az föld táplál, amelyben az apák és dédapák hamva nyugszik, idegenek maradnak egymásnak. Egymás ellen dolgoznak akarva-akaratlan, még akkor is, ha jó szándékkal valóban segíteni akarnak egymásnak a közös cél érdekében. A nemzetek közti szövetség ezért mindig ideiglenes. Amikor a népek kezdik „megérteni” egymást, akkor tulajdonképpen már nem maradt semmi megérteni való, már karakter nélküli masszák vannak csak jelen.
Ezt a masszát
más néven proletárnak mondhatjuk. A proletár rombolásáról pedig
megállapíthatjuk azt, hogy bár tékozol, örököse a nagy kultúrának,
magyarán szólva, a magáét pusztítja belső szükségszerűség, kényszer
folytán. A történelem pedig arra tanít, hogy a komédia vége az, hogy új,
erős nemzetek sarjadnak ki valahol és e karakternélküli proletárok
káoszát leigázzák, rabszíjra fűzik, és megsemmisítik. A mi kultúránk már
közeleg e végső fázis felé s tagjainak annyira nincs sejtelme a közelgő
végről, mint ahogy nem volt megannyi rég letűnt, nagy történelmi
népnek, a babiloninak, görögnek, rómainak, stb.
Ezeket előrebocsátva
kíséreljük meg — sine ira et studio — a zsidóság lényegét és szerepét
vázolni a múltban és jelenben.
1. A zsidó lélekkép
Az előző
írásokban többször kitértünk arra, hogy az emberi léleknek két egymást
kizáró s mégis egymást erősítő funkciója van: az akarat és az értelem.
Amíg ez az erőpár egyensúlyban van, szélsőségek nehezen törnek fel, de
együttes hatásának eredőjeként nagy, erős nemzetek vagy egyéniségek
rajzolódnak ki elénk. Azt is mondottuk, hogy a francia forradalomban a
fehér ember végképp az értelem túlsúlya mellett kötött ki s az akarati
elemet mind jobban elsorvasztotta a maga világából. (Ma már egyenesen
tragikus a helyzet: elég egy pár tetszetős szólam — béke, egyenlőség —
vagy éppen ügyes ízléstelenség — modern „művészetek, beatles, stb. — s a
társadalom akaratlan bábként engedelmeskedik… egy merőben rajta kívül
álló, idegen akaratnak.)
A zsidó lélek szembeötlő vonása a domináló
akarat. Ez a túlsúly vonul végig egész történelmén, vallásán és egyedei
életén is. Egy szemita (a zsidóság egyik faji összetevője) akarata:
feltétlen, ő, csak ő bírhat mindent, ő és csak ő szenved ebben a
világban, ő és csak ő tudja e világ dolgait helyesen vezetni.
Az
akarat e monopol jellege összeforr a vallás monopol jellegével: ő az
Istennek ama választott népe. A zsidó számára az akarat és hit egyet
jelentenek. Egyetlen nép sem volt még e Föld hátán, amely oly
rendületlenül, izzóan és fenntartás nélkül hitt volna, mint a zsidó. A
vallás nála nem magért a vallásért van, hanem olyan készségei jelent,
amivel az elérhető fizikai dolgok birtoklásának akaratát tovább
kitágíthatja. A zsidó számára az ő Istene, a Jahve, az egyetlen Isten,
mint ahogy a zsidó az egyetlen ember a szó igaz értelmében.
E sajátos
— én-akarat — központ folytán Jahve nem a kozmikus Mindenség istene,
hanem csupán a zsidók Istene. Régi zsidó legenda szerint Jahve éppúgy
küzd a többi istenekkel és megsemmisíti azokat, miként népe küzd a többi
néppel, amíg el nem nyeri a hatalmat fölöttük. Így Ezsaiás II. helyén
arról van szó, hogy Jahve csak fokról-fokra fog az egész emberiség
istenévé följutni.
Az erős hittel szemben a hit tárgya
minimum. Csak a
Törvényt kell követnie. Aki a Törvényt követi, az mentes a bűntől s nem
kell a fejét olyasmin törnie, mint pl. újjászületés, kegyelem,
megváltás — hiszen mindez nem létezik. A zsidónak kevés a vallása, de
sok a hite s ezt a keveset nagy erővel fogja körül.
Az, hogy az
Isteni a frigyszekrénybe zárva magukkal viszik mindenfelé,
legmateriálisabb hit és talán a legfanatikusabb is. (E gondolatot a
protestánsok minden nehézség nélkül megértik.) Ezzel a tapintható és a
valóságra építő lélekképpel áll szemben az európai felfogás, amit Goethe
fejezett ki tömören a Faust zárósorában: „Minden, ami múlandó, csak
jelkép.” Vagyis a magasabb realitás szempontjából az egész tapasztalati
világ nem létezik. Ilyen beszéd egy zsidó számára: értelmetlenség.
A
túltengő akarat mellett a zsidóban erős és mégis leszűkített az értelmi
elem, mert fantáziája a szó teljes értelmében nincs, illetve olyan
száraz, mint őseinek a sivataga. Emiatt beállítottsága: az absztrakt
materializmus, az igazi benső életet, a teremtő élményt nem ismeri. E
materializmus folyományaképpen vallása történeti felfogású.
Világteremtése = történeti kép, a világtörténetet a maga központjába állítja be, Isten a Mindenségei a hat napos teremtésben ő érette hozta létre és neki vetette alá. És ha tovább szűkítjük a kört, végül megtaláljuk az egyetlen és igazi középpontot; az Én-t. Így győz és lesz uralkodóvá az akarat. Minden a zsidóság érdekében történt a múltban és minden az ő érdekében fog történni a jövőben. Renan mondja, hogy a mitológia a zsidóság kezében történeti elbeszéléssé silányul.
A
tisztán politikai jellegű Jahve megígéri néki a világ fölötti uralmai,
de ezt az ígéretét feltételhez köti. A feltétel pedig a rituális
szabályok betartása; „Amíg megtartod a Törvényt, a népek lábadnál fognak
heverni.” E rituális előírások szerint a zsidónak jóformán minden
tiltva van a materiális birtoklás kivételével. Egy átlag zsidónak 613
törvényhez kell az életét igazítania. A Talmud a tanult zsidó részére
13,600 törvényt ír elő mint feltételt — nem az üdvösségre vagy erkölcsi
tökélyre — hanem ez anyagi világ bírására.
Mindamellett a Talmudnak
vannak szép, morális értékű részei is, ezek azonban a mi számunkra
olyanok, mint Heine versei: az utolsó sorok hirtelen agyonverik a szép
kezdetet.
Sokat hallottunk a Talmud borzalmas
részeiről is, pl. a
bűnösök kivégzéséről. Szinte egyedülálló a világirodalomban ez az
embertelenül kegyetlen szellem. A győztes bolsevisták ítéletei, börtönei
és liquidálásai kegyetlen bizonyítékai e tan talmudi eredetének. A
Talmud egyik passzusában (Sanhedrin 52a) leírják, hogy a bűnöst térdig
érő trágyába kell állítani, s egy kendőt a nyaka köré hurkolva addig
kell húzni, amíg az áldozat ki nem tátja a száját s ekkor a tátott
szájba ólmot kell önteni.
Nem vitatható, hogy ilyen
kegyetlenségeket
más népek is elkövettek, de a büntető eljárást sehol nem írják le s
főképp nem „szent” könyvekben. S ami még súlyosabb, az egyes büntető
processzusok fölött a rabbinusok hosszú disputába keveredtek. A
különösen jámbor Rabbi Jehuda azt ajánlja, hogy fogóval nyissák ki a
bűnös száját, mert a kendős nyitással megeshetik, hogy az illető már
előbb megfullad, mielőtt az ólmot beléöntötték és ebben az esetben a
lelke nem fog a beleivel együtt kiégni!
A Genesis (teremtés) egész története
—
ahogy a zsidók át tudták venni — tiszta materializmus. Valószínűleg a
sumiroktól vették át ezt az eredetileg mitikus-szimbolikus, mélyen
metafizikai gondolatot, de — mint fentebb mondottuk — a mithosz a zsidók
kezén történeti krónikává torzul.
Ugyancsak Renan mutat rá arra, hogy a zsidó nyelv szerkezeténél fogva nem alkalmas filozófiai vagy metafizikai gondolatok kifejezésére. A teremtéstörténet, az ősszülők bűnbeesése, egy szóval mindaz, ami annyi álmatlan éjszakát okozott megannyi keresztény gondolkodónak, a zsidóság számára soha a legkisebb problémát sem jelentette, egyszerűen nem is foglalkozott ilyen kérdéssel, mert lelke meddő maradt ily mélységek iránt. Átvette a sumiroktól és a maga középpontja köré materializálta a gondolatot.
Talán
Schopenhauer egyik megállapítása jellemzi a zsidót a legjobban; „az
anyag — mondja — nem más, mint a nyers, látható akarat, ahol erős a
zsidó befolyás, ott elkerülhetetlen a materializmus.” Legyen az a
Genesis materialista felfogása vagy Marx „történelmi” materializmusa.
Ahol
a materialista gondolat kerül előtérbe, ahol az idealista momentumot
elnyomja a történeti, ahol a törvényt (legyen az a természettudomány
törvénye) kihangsúlyozzák szemben a metafizikai mélységgel, ahol a
fantázia elhalványul (kihaló művészetek), ahol korlátozzák a
gondolatszabadságot és türelmetlenek a másik nézettel szemben, — ott
többé-kevésbé a zsidó befolyás érvényesül.
Az európai és a zsidó lélek közti különbségre rámutat pl. az a tény, hogy a kabbala a zsidó kezén varázslattá száradt, a keresztényeket a misztikára vezette.
A
zsidóság a mitológiáját mintegy a jövőbe vetíti, minden más nép az
eredet ködébe. A jövőbe vetíti, amikor annak ad kifejezést, hogy egyszer
a világ fölötti uralmat megszerzik. És itt megint tapintható,
materiális képekkel dolgoznak. Ezsaiás LX. helye szerint a világ
fejedelmei a zsidók előtt porba fognak hullani és Jeruzsálem kapui
éjjel-nappal tárva lesznek, hogy a többi népek kincseit befogadhassák.
Mint
mondottuk, a zsidóságot a domináló akarat jellemzi. (Rá kell mutatni
arra e helyen, hogy egyes jobboldali írók a zsidóság e vonását
nácizmusnak nevezik. Az összefüggés azonban csak felszínes és
félrevezető. Hitler valóban az akarat felsőbbrendűségét hirdette az
értelemmel szemben, s e felfogása által korunk értelem-túltengésével
összeütközésbe került, anélkül azonban, hagy ez valami közöst jelentene a
zsidók akarat-elem túlsúlyával. Talán felszínes, de ügyes érvelésként
használható ez írók zsidó-náci kombinációja, és történeti és filozófiai
alapjaiban merő tévedés.) A túltengő akarati elem folytán bizonyos
dolgaikban olyan túlsúlyt tudnak adni, amire egyetlen más nép sem képes,
más vonalon viszont sajátságos beszűküléseket látunk. Vallási törvényei
nem csak morális parancsok, hanem előírják aprólékosan, hogy mit egyék,
mit ne, hogyan, miképp fürödjék, stb. és a mi észjárásunkkal úgy
találjuk, hogy az az isten, aki mindezt megköveteli, a korlátlan önkény
maga.
Ennek az istennek úgy tetszik, hogy egy
maroknyi népet
kiemeljen a világból és hogy csak ezt árassza el kegyelmével. Meg akarja
kínozni őket: rabszolgaságot küld a nyakukra, házat ad nékik, amit nem
ők építettek, termést, mit nem ők ültettek.
Egy nem-zsidó szemében ez
az isten egy idealizált bálvány. Ezt Renan finomabban úgy fejezi ki,
hogy a gondviselés gondolata túlhajtott módon dominál a zsidó vallásban.
Ezzel
függ össze egy másik dolog: a zsidó akarat korlátlan szabadsága. Az
akarat szabadsága nem más, mint örökké tartó és megismételt teremtést
aktus. (Schopenhauer.) Ez nem csak kizár minden transzcendens vallást,
hanem lent a fizikai síkon a földi javak túlzott bírására és fokozott
szexualitásra utal. A liberum arbitrium tipikusan zsidó vonás. A zsidó
jogosítva érzi magát arra, hogy egy gój vagy egy másik bűnös zsidó
fölött ítélkezzék és rendelkezzék. (Minden jogosság és igazság
felrúgásával végrehajtott liberum arbitrium volt az ú.n. Eichmann-ügy.)
Idézzük
ezzel kapcsolatban a zsidó Spinozát: „Mindenkinek annyi joga van,
amennyi hatalma.” Majd: „A természetjog szerint mindenkinek annyi van
megengedve, amennyit az szükségesnek lát a maga javára. Amit lehet, azt
szabad is. Most értjük meg, hogy honnan merítette a bolsevisták híres
Wisinszkij-elve alapgondolatát. Ismeretes, hogy a zsidó
Wisinszkij-rendelet értelmében a bolsevizmusban a gyanús — bűnös, a
perrendtartásban pedig nem az ügyészségnek kell bizonyítania a vádlott
bűnösségét, hanem a mozgási szabadságától megfosztott és meggyötört
vádlottnak kell bebizonyítania hogy ártatlan. Ez az Európában merően
idegen doktrína így nyúl vissza a zsidó liberum arbitrium princípiumhoz.
Ám
e helyütt valaki megjegyezhetné, hogy Spinoza meglehetősen közel
látszik állni Nietzschéhez és ennek követőjéhez, Hitlerhez. (Megint egy
pont, ahol össze lehet keverni a zsidónácizmust.) Ez a gondolat egy
másik témára vezetne át, a Nemzetiszocializmus taglalására, de itt csak
annyit, hogy ha azonos is a princípium, a következményeiben lényegesen
más. Más következménye van egy fegyvernek a csendőr kezében és más a
betyár kezében. Hitler soha nem akarta a világot meghódítani, a
bolsevistáknak (az őket hordozó zsidó elemnek) nyílt programja a világ
bolsevizálása.
Mint mondottuk, az akarat megjelenési
formája a
vallásban a hit. A zsidó akarat a külsőre irányul, az európai a belsőre.
A
zsidó akarat: feltétlen akarása az életnek. Hozzátehetjük: áldozat- és
eszmei tartalom nélküli életnek. Más szavakkal ez a hősiesség, a
katona-szellem teljes hiányát jelenti. Az életnek mindig és minden
körülmények között való értékelése átkerült a kereszténységbe is.
Így irányul a zsidó akarat feltétlenül és kizárólag e Föld dolgaira és Jahve őket kizárólag e Föld bírásának boldogságában istápolja.
Ennek folytán a szenvedő és a bűntől megváltó Messiás teljesen idegen és ismeretlen fogalom a zsidó lélekben. Hiszen a „bűn” nem valami morális defektus, hanem valamely rituális előírás megszegése. (A mágia világában — és idesorozhatjuk a zsidó vallást — a rítusban elkövetett ügyetlenség, figyelmetlenség kiszolgáltatja a „bűnöst” a szellemeknek vagy az istenek bosszújának, ugyanakkor a dolgok morális oldala majdnem értelem nélküli. Ezért mondja Otto Weininger a zsidóról, hogy egy szerűen „amorális” lény.) Továbbá teljesen idegen marad a zsidó számára a mi keresztény Istenünk, hiszen e világ teljes igenlése kizárja az olyan Messiást, akinek az országa nem e világból való. A bosszú és pusztítás istene merőben idegen a szeretet és béketűrés Krisztusa mellett. Az arany és a hatalom után markoló kezek nem kulcsolódhatnak oly isten imádására, aki olyan kincseket akar gyűjttetni velük, amit a rablók el nem lopnak és a rozsda meg nem marhat. (Gyönyörű gondolatvirágokkal átfűzve hasonlítja össze a régit az újjal Papini, „Krisztus története” c. művében.)
A Száműzetés előtti nagy próféták
semmit sem tudnak a
Megváltásról és egyetlen szó sincs erről az Ótestamentumban. (Ezért
vetik el a gnosztikusok az Ótestamentumot, Marcion egyenesen az ördög
művét látja benne.) Sőt maga a Messiás szó sem héber eredetű, inkább
asszír vagy babiloni. Ugyancsak „pogány” gondolat maga a
megváltás is és
ennek kerültek hatása alá a zsidók a száműzetés idején. Alatta azt
értjük, hogy az ember visszakerült az Istenfiúiság állapotába, más
szóval azt, hogy az ember kikerült a világ és természet körforgásából (a
mágia varázsa alól), megszabadult a lét kínjától a Hit és Szeretet
által. A megváltás-probléma megrázó mélységekbe ragadta magéval a hindu
lelket is (Brahmanizmus, buddhizmus, etc).
Mindez a beszéd a zsidó
számára üres fecsegés. A mentális elzsidósodás napjainkban oly
méretet
öltött, hogy már igen sok keresztény számára e megváltás nagy problémája
„túlhaladott” értelmetlenség.)
A zsidót csak ez a Föld érdekli, tehát a Messiás is csak olyan valaki számára, aki e Föld uraként helyezi őt e világba, alája vet minden népet és országot. Éppúgy értelmetlen az „Én”-be kövesedett mérhetetlen szerzési vágy embere részére a lemondás egy távolabbi, nemesebb valamiért s még érthetetlenebb a Szeretet ama isten hívei számára, aki a gyűlöletről és bosszúról tett félelmetes tanúságot az egész Ótestamentumban. (Ez a gyűlölet és bosszú napjaink „náci-pereiben”. Egy idegen engesztelhetetlen bálvány követeli véres oltárára áldozatait az igazságszolgáltatás nevében. Teljesen feledni látszik a humanitárius XX. század a római jogrend egyik alapprincípiumát: könyörületesség nélkül nincs igazságosság!)
A túltengő akarati
elemhez képest az értelmi rész meglehetősen silány a zsidóban,
amellett
eredetiség nélküli. Itt ne akadjunk meg azon, hogy a köznyelvben
általában intelligensnek tartjuk a zsidót. A zsidó „intelligencia”
egyedül a gátlás nélküli hideg érdek érvényesítését jelenti
,
fölképpen gazdasági
vonalon. Talán nem sértő, ha e téren valami hasonlói látunk benne a
rómaival. Éppúgy nincsen római zseni, mint ahogyan nincsen zsidó zseni. A
legjobb esetben beszélhetünk római — és zsidó —virtuózról. (Hemzsegnek a
koncerttermek az agyonreklámozott zsidó szólista zenészektől,
karmesterektől.) Noha négyezer évre vezetik vissza történelmüket, nem
tudtak soraikból egy Homerost, egy Platont, egy Michelangelot, egy
Bachot vagy Gausst adni az emberiségnek. Alkotó erő nincs bennük,
ellenben nagy a reprodukáló készség. Az igazi élettér a pénz és az
arany. Ki tudja, már hány népet szolgáltak ki az idők folyamán, de
ezt
mindig az üzlettel és a pénzzel tették. Es ezzel a beszűkült
értelemmel
azt csinál az akarat, amit akar.
A bolsevisták börtönében halálra
gyötört kiváló fajbiológusunk, Gáspár János, a többek között így
jellemzi a zsidót:
Egységes zsidó lelkialkat jóformán
nincs. De ha
szét is különítjük a zsidót alkotó fajokat — előázsiai, semita, hamita,
néger — nem kapunk egységes képet, mert a vér és faj tisztaságra való
évezredes ügyelés és beltenyésztés ez összetevő fajok elkorcsosodását is
maga után vonta. Ebből fakad e nép belső, lelki egyenetlensége.
Egységük csak akkor mutatkozik, ha szembeállítjuk őket az európai
fajokkal.
A legértékesebb összetevő bennük a semita. (Semita tulajdonság pl. az, hogy a föld nem köti.) A diaspora után azonban előtérbe került az előázsiai alkat.
Ennek vonásai: más emberre való rábeszélő képesség és a meggyőzött emberek vezetésének rutinja. (Színház, sajtó politika, szakszervezet.)
Kitűnő képessége van arra, hogy felismerje az emberek gyengeségeit s azokon emelkedjék föl. Egyes társadalmi rétegek elé olyan életmódot vázol, aminek követése túlságosan nagy azok anyagi és erkölcsi erejéhez. Írásaiban, filmjeiben, színdarabjaiban olyan színvonalra csábítja a tömegeket, aminek elérésében azok biztosan elbuknak. A politikai életben nem is elvi, hanem agitációs harcot vív (kommunista és néger-vezetők). Minden pártban, mozgalomban helyet tud foglalni, mert nem a princípiumok érdeklik, hanem az agitáció. Politikai koncepció, jellemerősség és erkölcsi érzék oly árnyalata, amit az európai magáénak mond, hiányzik belőle. Ezért az államéletben tartós intézményeket nem tud létrehozni s ha hatalomhoz jut azt csak terrorral tudja fenntartani. Absztrakcióra való hajlamossága folytán tiszteletreméltó eredményeket ér el a tudományban, főképp a matematika, fizika, kémia, psichológia terén.
A zsidó oda nem megy, ahol földet
kell foglalni, hanem oda, ahol dolgos emberek már összegyűltek, mert
irtózik a fizikai munkától.
Az igazi megterhelést a zsidóságnak a
néger komponens jelenti. A zsidóságnak a néger vérrel terhelt rétege a
legalacsonyabb rendű, minden erkölcstelen és alantas vállalkozásra
kapható. Ilyen pl. Obama, a nemrég megválasztott amerikai elnök.
A néger mentalitást az önuralom és az előrelátás hiánya, erkölcsi fegyelmezetlenség jellemzi. Sajnos a világban mind kevesebb néger beütéstől mentes ú.n. sephardin zsidót látunk. Ha az ember a próféták és zsoltárosok kétségtelen nagyságára gondol, ez a zsidó fajta lebeg a szeme elölt: eltökélő fej, méltóság a beszédben és mozgásban. Ami zsidót mi általában ismerünk, az az ú.n. askenázi zagyvalékból való. Ezekből kerül ki a rőfös, az ügynök, a bankár, az újságíró, a filmmágnás, az ávós tipikusan ez volt otthon Gerő és ez ma az USA képviselője az ENSz-ben.
A zsidó — materializmusa ellenére is —
álmok és ábrándok között lebeg. A beduin-emita puszták délibábja ez,
amely az akarat túlsúlyával — ám nevezzük ezt hitnek — meghamisítja a
múltat és utópisztikussá teszi a jövőt. Ezzel a maga számára tragikus
sorsot hív elő, sokszor súlyos megtorlást a befogadó népek részéről.
És előttünk áll a borzalmas kép, amit a történelem folyamán annyi nép visszautasított: egy jól megalapozott, de sem fizikailag sem szellemileg nem kimagasló kis nép kialakítja magának a különös kiválasztottság esztelen gondolatát, egy különös Istennek tetszőséget, örült fennhéjazásában a Föld minden más nemzetét állati szinten levőnek nézi s ezeket a maga szolgálatába kívánja állítani s mindezt isteni küldetettségének hiszi.
Szögezzük le azonban azt is, hogy
minden
ember intellektuális és morális adottsága más és imás. A zsidó, miként
minden más ember, lehet okos és buta, lehet jó és komisz. Ezek
individuális dolgok. Ami azonban nem individuális, az az egyént oly
irányba módosítja, ahogy az ősöket jellemzi hosszú generációkon át.
Tehát az egyéni lélekképet a mélyben meghúzódó, tudatalatti faji
világkép vezérli. Ennek a leírását pedig az eddigiekben adtuk.
Miután
így megismertük a zsidó lélekképet, e cikk második részében azt fogjuk
vizsgálni, hogy ez a zsidóság mily hatással volt a mi kultúránkra s hogy
mik a történetbölcseleti alapjai a kb. 100 éve tartó
zsidó-renaissance-nak Európában.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ellentéteket szít, bomlaszt, hipnotizál, hízeleg és gyűlöletet gerjeszt: A demokrácia és a zsidóság II. rész